Kelvin van Poucke

Supply Chain Planner

Wat doe je als Supply Chain Planner?

Als Supply Chain Planner ben je verantwoordelijk voor de voorraad van een product. Wij zorgen ervoor dat medicijnen ingekocht worden. We houden daarbij rekening met de doorlooptijd bij producenten en de vraag die vanuit de markt komt. Ons team staat in contact met leveranciers van over de hele wereld. Ik heb de verantwoordelijkheid over een aantal Europese leveranciers. Daarnaast hebben we een aantal SKU’s, items en producten waar we verantwoordelijk voor zijn. Een SKU is een Stock Keeping Unit. 

Naast het aanspreekpunt voor de leveranciers zijn wij ook aanspreekpunt voor het verpakkingsbedrijf. Onze producten komen daar in bulk binnen om herverdeeld te worden over verpakkingen. Dat proces wordt door ons gemanaged en gemonitord. 

Binnen Centrafarm staan Supply Chain Planners in nauw contact met de collega’s van sales. Die geven de vraag uit de markt door. Voor ons is het de kunst om medicijnen in de juiste hoeveelheid, op het juiste moment binnen te krijgen. Ook schakelen we met Artwork over verpakkingen en bijsluiters.

Waarom vind je dit werk leuk?

Inhoudelijk vind ik mijn werk leuk omdat het een exact vak is. We plannen ver vooruit. Als hetgeen wat je gepland had daadwerkelijk uitkomt zoals je het voor je zag, dan geeft dat voldoening. We krijgen ook veel verantwoordelijkheid richting de leveranciers, dat vind ik fijn. 

Centrafarm is een informele organisatie en er heerst een gezellige sfeer in het bedrijf. Dat in combinatie met de professionaliteit maakt het voor mij een hele prettige werkomgeving. We hebben een mooi en splinternieuw kantoor in Breda. Ik kan er met de fiets naartoe! 

Hoe zie jij de Corporate Values terug in de organisatie?

Ondernemerschap bij Centrafarm

Ondernemerschap

Centrafarm stimuleert persoonlijke ontwikkeling. Bijvoorbeeld met de Lean Six Sigma cursus die ik mocht volgen. Daarmee kunnen we verbeterprojecten opstarten en begeleiden. Ik vind het goed dat Centrafarm hier tijd en geld in investeert. Dit geeft een win-win situatie voor de ontwikkeling van Centrafarm en van de medewerkers.

Wendbaarheid bij Centrafarm

Wendbaarheid

Tijdens de corona pandemie ben ik begonnen bij Centrafarm. Het was een gekke tijd om van start te gaan bij een nieuwe werkgever. Centrafarm had alles tot in de puntjes geregeld. Ik voelde me snel thuis en kreeg vertrouwen van de organisatie. Tijdens de pandemie kon ik vanuit huis werken. Nu is hybride werken de nieuwe norm. We werken twee dagen thuis en drie op kantoor.

Integriteit bij Centrafarm

Integriteit

Bij Centrafarm heerst een open bedrijfscultuur. Collega's zijn oprecht en er is ruimte om fouten te maken. Problemen worden besproken en de verhouding tussen medewerkers en managers is goed.

OneSTADA bij Centrafarm

OneSTADA

Binnen Centrafarm werken we goed samen. We investeren tijd in elkaar, met collega's van de eigen afdeling maar ook in de breedte van de organisatie. We werken aan een gezamenlijk doel. Dat merk je.   

Ook internationaal komt OneSTADA terug. We plannen centraal met collega’s van het hoofdkantoor en van andere vestigingen. Iedereen is behulpzaam naar elkaar. Soms komen we samen tot een minimale ordergrootte om een bestelling door te laten gaan. Dat is echt teamwork.


Wat zou je zeggen tegen iemand die
bij Centrafarm wil komen werken?

Ben je op zoek naar een informele maar tegelijkertijd professionele organisatie? Dan heb je die gevonden. Centrafarm investeert in zijn medewerkers. Samen proberen we het beste in je naar boven te halen. We hebben een superfijn kantoor, in het mooie Breda. We mogen thuiswerken, en... we hebben 39 vrije dagen. Daar word je echt heel blij van!

Wat is het beste advies dat je ooit hebt gekregen? 

Maak je druk om dingen die je kunt veranderen, niet om dingen die je niet kunt veranderen.